راهنمای سفارش طراحی سایت، سرتان کلاه نرود!
نوشته شده توسط : ساحل

شما که سراغ این نوشتار آمده اید، پس یعنی به اهمیت داشتن سایت در کسب و کار خود و یا حتی شخص خود پی اسیر اید. بعد در این مقاله نمی خواهم حوصله شما را با بیان گفتن مزایا و اهمیت طراحی سایت سر ببرم. در این مقاله می خواهم به شما طریق های طراحی تارنما را بگویم و راهنمایی کنم که بر اساس بیچارگی خود، کدام شیوه برای شما بهتر است لغایت شرکت های طراحی سایت به دلیل عدم ارشاد مناسب، سرمایه و وقت شما را به هدر ندهند. بعد با من به اتفاق باشید لغایت بهترین راهنمایی را به شما کنم تا اثناء سفارش طراحی سایت ، سرتان کلاه نرود!

فهرست مطالب این مقاله:

بررسی های اولیه برای ساخت سایت
1. نیاز ها، انتظارات و امکانات مد نظر شما چیست؟
2. وسعت شغل شما و توسعه پذیر بودن آن لغایت چه حد است؟
3. بودجه شما برای طراحی سایت چقدر است؟
روش های طراحی سایت
1. طراحی سایت با وردپرس و قالب آماده
2. طراحی سایت با وردپرس و قالب اختصاصی
3. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب آماده
4. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب اختصاصی
نیاز هایی که در هیچ کدام از انحاء تفاوتی ندارند
1. چند زبانه بودن
2. عضویت کاربران
3. فروشگاه ساده
4. فروشگاه فروش فایل ساده
5. سایت خبری و محتوایی
6. داشتن فرم های ساده
نکات مهم دیگری که باید هنگام سفارش طراحی سایت بدانید
1. سئو سایت با طراح سایت است یا خیر؟!
2. طراحی تجربه کاربری با طراح سایت است یا خیر؟!
3. درج درونمایه در سایت با طراح سایت است یا خیر؟!
4. پشتیبانی فنی سایت با کیست؟
چند سوال متداول که همیشه پرسیده می شود
هزینه طراحی سایت چقدر است؟
طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا سیستم اختصاصی؟
طراحی سایت چقدر زمان می برد؟
چرا اینقدر بها های طراحی سایت از سمت هر کمپانی متفاوت و گران و ارزان است؟
کلام آخر
بررسی های اولیه برای ساخت سایت
website needs
در طراحی سایت راه و روش های مختلفی هستی دارد که در این بخش می خواهم شما را با این انحاء آشنا کنم لغایت بتوانید با توجه به دربایستن خود، تصمیم بهتری بگیرید الی سرتان کلاه نرود! به طور کلی گزینش طریق طراحی سایت به چند باره ارتباط دارد. قبل از سفارش طراحی سایت، باید پاسخ سوالات ذیل را مشخص کنید. البته این کار بهتر است با مشاوره دریافت از طراح سایت خویش باشد.

1. بیچارگی ها، انتظارات و امکانات دلخواه شما چیست؟
مهم ترین مسئله اثناء طراحی سایت مشخص کردن نیاز های شما به عنوان مشتری است. یعنی شما چه انتظاراتی از عقیده عملکرد در سایت دارید. ما سررسید ارائه مشاوره به مشتریان خود، یک جلسه به این مسئله می پردازیم الی دربایستن ها و امکانات سایت مد نظرشان را مشخص کنیم.

2. وسعت کار شما و گسترش پذیر بودن آن تا چه بی گمان است؟
بعد از مشخص شدن احتیاج ها، نزدیک بیش از نیمی از راه برای گزینش شیوه طراحی سایت طی شده است و نزدیک مشخص است که بهینه ترین حالت طراحی وب سایت کدام است. اما بعضی از مشتریان ممکن است از طرف سازمان ها و کمپانی های ابهت باشند و می خواهند سرمایه گذاری ابهت روی سایت انجام دهند و یک برنامه بلند مدت برای کسب و کار اینترنتی خویش دارند. قصد من این است که این نوع مشتریان شاید در ابتدا انتظارات ابهت از سایت نداشته باشند ولی با گذشت موعد و پیشرفت کسب و کار، بیچارگی ها و امکانات جدید تری بیچارگی دارند. بعد باید وسعت کار و برنامه مشتری مشخص شود.

3. بودجه شما برای طراحی سایت چقدر است؟
اگر شخصی کمال گرا هستید و کل چیز را به بهترین شکل شدنی بخواهید، پس باید بودجه نکوداشتن برای کار خود در عقیده بگیرید. ولی اگر بودجه و سرمایه مالی مسئله مهمی برای شما است، مفتوح هم راهکار هایی هستی دارد که از این مسئله نیز به راحتی گذر کنید و راه حل تفریق خرج ها را در دیگر دسته های این نوشتار به شما می گویم. بعد خیالتان آسان و نگران این مسئله نیز نباشید.

روش های طراحی سایت
web designing methods

برای سفارش طراحی سایت، شیوه های مختلفی هستی دارد. در این بخش انواع این انحاء را به شما می گوییم. البته الی حتماً زیادی انتخاب شیوه بر اساس نیاز، گستره و بودجه شما بستگی دارد.

1. طراحی سایت با وردپرس و قالب آماده
شاید بتوان گفت این طریق ابتدایی ترین و سریع ترین شیوه طراحی سایت است. در این شیوه با یک سیستم سایت ساز حرفه ای همانند وردپرس و خریداری یک قالب پیشه ای، یک سایت حرفه ای می توانید داشته باشید.به انگیزه نیمه آماده بودن این گونه سایت ها، سررسید طراحی سایت زیاد تفریق پیدا می کند و برآیند اینکه خرج آن نیز کاهش پیدا می کند. طراح سایت باید قالب را در وردپرس نصب کند، سفارشی سازی های لازم برای سایت شما را در قالب اعمال کند، امکانات شما را به سایت اضافه کند، دسته ها و صفحات سایت شما را بچیند، عملیات بهینه سازی سایت مشابه سئو فنی، امنیت، افزایش سرعت و … را سپریدن دهد و سپس سایت شما حاضر می شود. مدت زمان لازم برای این کار معمولا از 10 روز به بالا طول می کشد و هر چه امکانات ویژه تر داشته باشید، این مدت زمان و وانگهی خرج آن افزایش پیدا می کند.

2. طراحی سایت با وردپرس و قالب اختصاصی
در این طریق طراحی سایت، از سیستم وردپرس بهره‌گیری می شود که بخش هایی از امکانات سایت را در خود دارد. ولی قالب و نما سایت به طور کاملا اختصاصی بر اساس برند و سلیقه شما طراحی می شود. در این طریق دست طراح سایت کمی مفتوح تر است و تغییرات اختصاصی بیشتری می تواند در سایت اعمال کند. البته اگر از عقیده ظاهر حساسیت ندارید، نیازی به قالب اختصاصی نیست.

3. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب آماده
انتخاب این شیوه بهتر است بر اساس احتیاج شما باشد تا بیخودی هزینه اضافی برای ساخت سایت صرف نکنید! این روش کاملا بستگی به بیچارگی ها و امکانات شما دارد. در سایت های وردپرسی شما یک سری امکانات که در همگی سایت ها می توانید پیدا کنید را به چهره حاضر دارید. اما شدنی است شما بیچارگی هایی ویژه داشته باشید. بعد اگر دربایستن خاص دارید، باید یک سایت بر اساس دربایستن ها و امکانات مدنظر شما ساخته شود. در این شیوه امکانات و عملکرد سایت شما به صورت اختصاصی از پایه کد نویسی می شود اما برای تفریق خرج می توانید از قالب های آماده کاربرد کنید. یعنی عملکرد سایت به چهره اختصاصی برای شما تألیف شده است ولی نما سایت از قالب های حاضر بهره‌گیری می شود. موعد این پروژه ها نسبت به طریق های پیشین بیشتر است.

4. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب اختصاصی
این روش چیره دست ترین طریق طراحی سایت است. در اصل همان طراحی سایت چیره دست به معنای واقعی کلمه است. شما به انگیزه داشتن بیچارگی های خاص در سایت، عملکرد و امکانات سایت شما به صورت اختصاصی کدنویسی می شود. در ضمن قالب و ظاهر سایت نیز بر پای بست، برند و سلیقه شما به صورت اختصاصی کار می شود. این روش زمان بیشتری برای طراحی سایت بیچارگی دارد بعد طبیعتا هزینه اکثریت برای طراحی سایت احتیاج است.

نیاز هایی که در هیچ کدام از انحاء تفاوتی ندارند
website usages
1. چند زبانه بودن
چند زبانه بودن سایت مسئله ای است که سایر رایج شده است و چه سایت وردپرسی داشته باشید و چه سایت اختصاصی، تفاوتی وجود ندارد. یعنی چند زبانه بودن صرفا مشخص کننده روش طراحی سایت نیست!

2. عضویت کاربران
در هر سایتی امکان عضویت کاربران وجود دارد. پس این مسئله صرفا دلیلی برای انتخاب شیوه طراحی تارنما نیست.

3. فروشگاه ساده
فروشگاه اینترنتی آن قدر زیاد شده است که سایر بسیاری از امکانات لازم یک فروشگاه، در تمام سایت ها هستی دارد. بعد این امکان نیز به انفرادی مشخص کننده طریق طراحی سایت نیست. البته قصد ما فروشگاه های ساده است که کاربر محصولات را ببیند و چندی از آن ها سفارش دهد و تحویل بگیرد. اگر فروشگاهی با امکانات ویژه احتیاج دارید، قضیه فرق می کند.

4. فروشگاه فروش فایل ساده
یکی از جذاب ترین سایت ها، سایت های فروش فایل است. چرا که دردسر این گونه فروشگاه ها کم است و نیازی به ارسال بسته پستی، انبار داری و … ندارد. فایلی را مشتری خریداری می کند و آن را دانلود می کند. این امکان نیز چیری نیست که شیوه طراحی سایت را مشخص کند. البته مفتوح هم اگر امکانات خاصی در این گونه فروشگاه ها دربایستن دارید، سرگذشت عوض می شود!

5. سایت خبری و محتوایی
یک سایت که دسته مقالات و مطالب داشته باشد، بخش بندی مطالب داشته باشد، کاربران آن ها را بخواند و بتوانند نظر بدهند. این گونه سایت زیاد ساده است و علاوه بر این که شیوه طراحی سایت را مشخص نمی کند، بلکه بهینه ترین حالت استفاده از وردپرس است. طراحی سایت شرکتی نیز جزو این بخش می باشند.

6. داشتن فرم های ساده
شما شدنی است در سایت خود یک سری فرم هایی داشته باشید. مثلا یک سایت شرکتی می خواهید که درون آن فرم عقیده سنجی، فرم استخدام، فرم پرداخت آنلاین و … وجود داشته باشد. این امکان نیز در تمام طریق های طراحی سایت قابل پیاده سازی است و به تنهایی مشخص کننده شیوه طراحی سایت نیست.

نکات مهم دیگری که باید هنگام سفارش طراحی سایت بدانید
web designer
1. سئو سایت با طراح سایت است یا خیر؟!
سئو مهم ترین مسئله هر سایتی باید باشد الی موفقیتش را به بهترین شکل ممکن برساند. اما سئو با طراح سایت است یا نه؟! سئو گردآور پیشه هایی گسترده ای است که با هم باعث درمان سایت شما در موتور های جستجو می شود. یک دسته از سئو مربوط به مسائل فنی سایت می شود که این مورد به طور کامل مربوط به طراح سایت است. طراح سایت باید این نکات فنی را در کدنویسی و طراحی سایت رعایت کند لغایت بحث سئو تکنیکال یا سئو فنی انجام شود. بخش دیگر سئو به نحوه درج درونمایه و خویش محتوای سایت مربوط می شود که این باره به شخصی که قرار است محتوا در سایت درج کند و سایت را مدیریت کند مربوط می شود و طبیعتا پیشه طراح سایت نیست. دسته سایر سئو تبلیغات در سایت های سایر و گرفتن لینک از سوی دیگر سایت ها است که معمولا مدیر سایت یا شخصی که تبلیغات و بازاریابی اینترنتی سایت شما را اتمام می دهد، باید این کار را قبل ببرد. پس سئو فنی با طراح سایت است ولی درونمایه و تبلیغات با مدیر سایت. تیم مجموعه ما تمام نکات فنی سئو را در پروژه ها پیاده می کند.

2. طراحی تجربه کاربری با طراح سایت است یا خیر؟!
طراحی تجربه کاربری یا UX به علمی گفته می شود که باعث می شود کاربر در سایت به بهترین شکل ممکن رفتار کند و به سمت هدفی که ما در سایت داریم هدایت شود. مثلا اگر هدف عضویت است، پس باید به ساده ترین شکل شدنی کاربر بتواند عضو شود. یا اگر قرار است محصولی خرید کند، به ابتدایی ترین شکل شدنی و بهینه ترین حالت سفارش خود را ثبت کند. این موارد مربوط به طراح سایت، و البته اگر کمی تخصصی تر بگویم، طراح قالب مربوط می شود. این شخص باید المان های صفحات، رنگ بندی، فرم ها و … را طوری در سایت بچیند که به کاربر تجربه احسان منتقل کند و پیشه را برای کاربر راحت کند تا شما نتیجه بهتری از سایت بگیرید. کمپانی ما نیز طراحی سایت و چیدمان آن را بر اساس علم UX انجام می دهد.

3. درج محتوا در سایت با طراح سایت است یا خیر؟!
شرکت ما شماری از محتوای اولیه را در سایت برای مشتری درج می کند ولی این شغل وظیفه طراح سایت نیست. طراح سایت بستر مناسب درج محتوا را فراهم می کند و آن مدیر سایت است که باید محتوا را در سایت درج کند.

4. پشتیبانی فنی سایت با کیست؟
طبیعتا سایت به پشتیبانی احتیاج دارد الی اگر امکانات جدید دربایستن بود یا حتی اگر مشکلی قبل آمد، بتوانید در زمان تند آن را حل کنید. پیمان نامه حمایت ها معمولا به چهره سالیانه بسته می شود و طراح تارنما به ازای دریافت مبلغی، پشتیبانی فنی سایت را قبول می کند.

چند سوال متداول که همش پرسیده می شود!
هزینه طراحی سایت چقدر است؟
هزینه طراحی سایت بر بنیاد گونه سایت، امکانات و افزار های باره استفاده محاسبه می شود. مثلا خرج طراحی سایت شرکتی با هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی متفاوت است. از بخش تعرفه های طراحی سایت در سایت ما می توانید بها ها را ببینید.

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا سیستم اختصاصی؟
پاسخ این سوال بستگی به امکانات مدنظر شما و در ضمن بودجه شما دارد. اگر امکانات ویژه و پیچیده ای دربایستن ندارید، وردپرس انتخاب معقولانه ای است اما اگر امکانات خاص و نوینی دلخواه شماست، بهتر است از سیستم اختصاصی بهره‌گیری شود. طبیعتا سی ام اس های اختصاصی به علت سررسید بر بودن طراحی آن ها، بها بالاتری دارند.

طراحی سایت چقدر زمان می برد؟
باز هم پیوستگی به امکانات پروژه دارد. معمولا می تاب طراحی سایت با وردپرس را در حدود 2 هفته اتمام داد. اما اگر امکانات پیچیده تری نیاز داشته باشید یا سی ام اس اختصاصی بخواهید، این مدت میتواند بیش از یک ماه باشد.

چرا اینقدر بها های طراحی سایت از سمت هر کمپانی متفاوت و گران و ارزان است؟
قیمت های زیاد بالا معمولا به علت برند های سرشناس هستند. گاهی اوقات کیفیت این برند ها هم از برند های معمولی پایین تر است! قیمت های بسیار پایین هم به خاطر نداشتن تجربه و صرفا جمع کردن مثال پیشه اتمام می شود و دائم این گونه سایت ها موقتی هستند و برای مشتری سودمند نیستند. پیشنهاد میکنم تعرفه های سایت ما را مشاهده کنید. سعی کرده ایم قیمتی کاملا معقولانه و با کیفیت بالا ارائه دهیم.

کلام آخر:
من سعی کردم تمام آن تجربیاتی که در این سنه ها از پروژه ها و مشتریان به دست آورده ایم سفارش طراحی سایت چیست را با شما به اشتراک بگذارم الی شما به عنوان مشتری طراحی وب سایت بتوانید با رویت بهتری به سفارش طراحی سایت بپردازید. در فرجام اگر سوال یا ابهامی دارید، دلشاد می شوم که در سرنوشت نظرات همین مطلب با من در وسط بگذارید الی بتوانم شما را راهنمایی کنم. همچنین اگر دربایستن به مشاوره تلفنی برای طراحی سایت خویش دارید، همین حالا تلفن خویش بردارید و با شماره ما تماس بگیرید الی بتوانیم بهتر شما را راهنمایی کنیم. اگر ما نیز قرار نیست سایت شما را طراحی کنیم، لطفا این نکات بیان شده در این مقاله را مد نظر داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: